Strona główna » Pozycjonowanie strony internetowej w Google

Pozycjonowanie strony internetowej w Google

Cześć wszystkim,

Na tej stronie chciałbym przedstawić temat jakim jest pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google. Na początku przedstawię trochę nudnych treści dla osób wiedzących o co dokładnie chodzi, ale niezbędnych, aby każdy wiedział o co dokładnie w tym wszystkim chodzi, a chodzi o organiczne wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

Organiczne wyniki wyszukiwania w Google

Google jako wyszukiwarka stron internetowych ma podział na “płatną reklamę” jak i na organiczne wyniki wyszukiwania. Niektórzy są oburzeni zbyt dużą liczbą reklam przy zapytaniach bardzo popularnych, ale trzeba pomyśleć o drugiej stronie. Serwery, łącza i ludzie pracujący na rzecz Google – są to potężne koszty, a usługi jakie oferuje firma Google są w większości za darmo.

Dobrze, a więc podział wyników wyszukiwania:

  • numer 1 – są to płatne kampanie produktowe
  • numer 2 – są to płatne linki sponsorowane
  • numer 3 – pierwszy organiczny wynik wyszukiwania w Google

Jak widzimy, przy takim typie zapytań mamy na samej górze bardzo dużo reklam, natomiast organiczne wyniki wyszukiwania są dość nisko. Jak widać, Google bardziej lubi jak mu się płaci ;), ale nie zmienia to faktu, że sporo użytkowników nie klika w reklamy, a kieruje swoją uwagę właśnie w wyniki “naturalne”

“Naturalne” czyli pozycjonowane?

Pominę kontekst słów, ale swego czasu usłyszałem od jednej osoby z branży SEO/ADS pewien zwrot:

W Google nie ma przypadków

I właśnie im dłużej przebywam w półświatku pozycjonowania SEO i zasłyszanych historii z ADS to te słowa są jak najbardziej prawdziwe. Czemu tak się dzieje i dlaczego nie każdy może osiągnąć łatwo i szybko sukcesu? Wybiorę te kilka najważniejszych – uznawanych przeze mnie za najważniejsze:

  • w Google liczy się zaufanie serwisu pod wieloma względami – staż serwisu w internecie jak i linki, a właśnie linki nadal są jednymi z pierwszych elementów branych pod uwagę przy budowie rankingu na zapytania,
  • dla tej wyszukiwarki liczy się jakość serwisu i znów brane jest bardzo wiele elementów pod uwagę takich jak jakość kodu serwisu, prawidłowe renderowanie się serwisu w przeglądarkach czy nawet szybkość odpowiedzi serwera
  • treści publikowane na łamach serwisu internetowego i ich składnia są tak samo istotne jak dwa wyżej napisane podpunkty
  • i tak dalej …

Napisane podpunkty są bardzo ogólne, ale wgłębiając się w szczegóły można zabrnąć zbyt daleko i zamiast informacyjnego artykułu wyszedł by podręcznik …

Czy pozycjonowanie strony www jest trudne?

Ten podrozdział jest skierowany do osób, które chcą usłyszeć “moją prawdę”. Będzie to skrótowe wyjaśnienie, ponieważ w artykule pod tym linkiem “Czy samemu można wypozycjonować serwis” wyczerpałem ten temat.

A więc czy to trudne:

  • Tak – pozycjonowanie jest procesem czasochłonnym, analitycznym i wymagającym podstawowych umiejętności modyfikacji serwisu i kodu. Na pozycjonowanie także trzeba wydać troszkę pieniędzy – za darmo teraz jest bardzo ciężko pozyskać linki jeśli nie jesteś amazon`em czy innym wielkim “biznesem”
  • Nie – pozycjonowanie ma to do siebie, że każdy, kto włoży czas i ma determinację może odnieść sukces. Jest wiele takich marek w polskim internecie, że bez “PRO umiejętności” osiągnęli sukces. W artykule “Czy samemu można wypozycjonować serwis” jest to wyjaśnione.

A więc pozycjonowanie stron internetowych jest procesem

W tym podrozdziale opowiem czym realnie jest pozycjonowanie stron internetowych.

Jest to po prostu proces budowy serwisu internetowego pod użytkownika, gdzie uzyska w dość szybki sposób informację którą szuka. Większość wytycznych, które Google przedstawia na swoim blogu https://support.google.com/webmasters/?hl=pl ma w większości przypadków służyć użytkownikowi. Tak samo ciekawe treści na stronie, które powinny odpowiadać intencji użytkownika.

Oprócz czysto technicznych aspektów jest zainteresowanie użytkowników danym serwisem. Linki prowadzące do serwisu informują wyszukiwarkę, że dane treści budzą zainteresowanie innych osób, a co za tym idzie pozycja takiego serwisu powinna być wyższa niż inne.

Podsumowując – pozycjonowanie strony www jest stworzeniem wartościowego serwisu i budowa zainteresowania nim.

A co na to agencje świadczące usługi SEO czyli pozycjonowania?

Trafiamy do sedna. Pozycjonowanie serwisu wymaga czasu, a czas to najcenniejsze dobro na kuli ziemskiej. Czas poświęcony pozycjonowaniu w konsekwencji pozwala nabyć doświadczenie, a za doświadczeniem pojawia się profesjonalizm.

Agencje SEO są takimi miejscami, gdzie pracują osoby, które “w terorii” (później wyjaśnię) mają właśnie te doświadczenie (profesjonalizm) i z dużą dozą regularności osiągają założone cele. Zamiast spędzać czas na www.planeta-seo.pl gdzie znajdują się linki do poradników i informacji SEO oraz uczyć się na błędach warto zacząć współpracę z agencją pozycjonującą serwisy internetowe i oddać to im.

Takie firmy zajmują się właśnie udoskonalaniem serwisu pod kątem wyszukiwarki Google oraz budowaniem zainteresowania danego serwisu poprzez zdobywanie linków.

Te Agencje SEO 🙂

Wiemy już dość ogólnikowo, czym jest pozycjonowanie to teraz temat rzeka o nawiązywaniu współpracy z agencjami SEO.

Profesjonalnie-zawodowo w branży stricte SEO pracuję od 2014 roku. Wcześniej działałem prywatnie, ale czytałem trochę o tej branży. Moje doświadczenie pokazuje, że Tak są firmy “naciągające” firmy i osoby na usługi SEO.

  • Tak, są firmy “naciągające” osoby na usługi SEO
  • Tak, są firmy wykorzystujące niewiedzę klientów.

Moim szczęściem jest, że nie miałem doświadczenia zawodowego (nie byłem zatrudniony) w takiej firmie, a co za tym idzie mam czyste sumienie 🙂 Jak się uchronić przed takimi firmami? Niestety jest to trudne pytanie, ale pokrótce mogę opisać elementy, kiedy powinna się Państwu zapalić pomarańczowe lub czerwone światło:

  • cena – SEO nie można traktować jako fabrykę w którą wrzuci się kilka składników i mamy produkt. Tak jak pisałem, jest to proces nad którym pozycjoner poświęca czas. Czysto hipotetycznie wyobraźmy sobie, że koszt godziny jednego pozycjonera to 100 zł netto (nie mówię tu o pensji dla tego pozycjonera, ale całokształt kosztów jednego pracownika). Ile czasu taka osoba będzie pracować przy abonamencie SEO 300 zł netto miesięcznie? A gdzie koszty linków, tekstów i ewentualnych konsultacji z klientem odnośnie wdrażania poprawek SEO?
  • audyt serwisu – jasny, czytelny, gdzie osoba otrzymująca może go zrozumieć. W swojej historii już widziałem audyt, gdzie był wskazany “błąd” i to koniec, bez wskazania rozwiązania. Być może agencja SEO chciała jeszcze dorobić na konsultacjach “wyjaśniających”. Drugi aspekt to determinacja agencji do wdrożenia audytu – jeśli wie co robi, to chce jego wprowadzenia.
  • czas umowy – nie powinien być za krótki tzn. każda agencja musi obliczyć rentowność danego projektu i czasu mu poświęconemu. Nie za długi, jeśli umowa jest od 2 a nawet słyszałem o 5 latach to na prawdę trzeba się głęboko zastanowić. Myślę, że jeśli są efekty współpracy to nikt nie odchodzi z agencji SEO a umowy wieloletnie powodują, że pomimo braku efektów można utknąć i płacić za nic.

W mojej ocenie to dość ważne trzy elementy, które powinny dać do myślenia każdemu, kto chce nawiązać współpracę.

Na koniec o pozycjonowaniu stron www

Myślę, że informacyjnie przekazałem pierwsze informacje odnośnie pozycjonowania serwisów internetowych w wyszukiwarce Google. Na innych podstronach serwisu GazetaInnowacje.pl rozpisują się o innych tematach nawiązujących nie tylko do pozycjonowania. Cieszę się, że przeczytałeś ten artykuł i zapraszam do polubienia Go.

Pozdrawiam

Piotr Nadolny

Ocen artykuł.... Please.... 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *